For os handler transportstyring om slutkundetilfredshed

Visti Christensen blev stiftet i slutningen af 50’erne, dengang foregik deres kørsel med traktor og vogn. Siden 1965 har de kørt med lastvogne, og i dag har virksomheden 100 ansatte, der sørger for transport, distribution, oplagring, plukning og pakning. Der transporteres primært volumengods som f.eks. isolering til byggepladser.

Kundeservice har altid været i fokus hos Visti Christensen, og det har skabt langvarigt samarbejde med loyale kunder.

Den gode kundeservice var også grunden til, at Visti Christensen kontaktede PCSYS, for at høre nærmere om et IT system, der kunne komme kunderne til gode

PCSYS TMS giver Visti Christensens kunder mulighed for at logge ind og se den aktuelle status på deres kørsler. Det giver en rigtig god kundeservice, da slutkunden kan få svar på spørgsmål vedrørende sin leverance med det samme.

I kundemodulet er der naturligvis kun adgang til at se sine egne leverancer opdelt i Ordrelinier, Leveringstidspunkt /forventet leveringstidspunkt, Afsendte SMS’er, Billededokumentation for leverance og Underskrift fra kunden.

SMS-advisering om leveringstidspunkt direkte til slutkunden udsendes dagen inden leverancen med forventet leveringstidspunkt

Dette tidspunkt opdateres løbende, og 30 minutter før levering sendes ny leverings-SMS. For slutkunden betyder denne lille service, at de kan planlægge deres dag, og sørge for at der er bemanding til at tage imod varerne. Visti Christensen sikrer samtidig, at slutkunden er klar til at tage imod varerne, så droptiden forkortes.

Automatisk arbejdstidsregistrering med integration til ERP-systemet sparer arbejdstid og minimerer fejlregistreringer

Tidligere udfyldte hver chauffør en arbejdstidsseddel, med start, stop og pauser. Det krævede tid at udfylde og efterfølgende registrere tiderne i ERP-systemet. I dag kan de mobile terminaler i lastvognene kommunikere direkte med ERP-systemet, så arbejdstiden automatisk registreres. Samtidig sendes der en mail med dagens registreringer til chaufførerne, så de også har dokumentation for deres lønberegning.

Teknologisk frontløb giver en konkurrencefordel

Ole Christensen, vognmand hos Visti Christensen, forklarer: “Når vi vælger at investere i ny IT, er det fordi verden bevæger sig hen, hvor man ikke længere kan tillade sig at levere i løbet af dagen, uden at orientere om hvornår leverancen kommer. Slutkunden forventer at få en hurtig levering, og at blive holdt opdateret med præcist leverancetidspunkt. Vores kunder vil kunne yde deres kunder den service, og kan de ikke det, tager de deres forretning til en anden vognmand.”

Visti Christensen har optimeret deres ruteplanlægning, både i forhold til planlægningstid og i kørte kilometer. De har sparet tid i arbejdstidsregistrering. Men vigtigst af alt, har de højnet deres kundeservice med et meget kundefokuseret system, der giver dem mulighed for at yde den ønskede service.